1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403
Dayinsurance

بلاگ

حادثه خبر می‌کند؛ حادثه جبران می‌شود

کد خبر: 101
  • 18 اردیبهشت 1400
  • 13:04
  • بیمه
  • 0 دیدگاه
  • 1326 بازدید
  • Article Rating

باور اینکه «حادثه خبر می‌کند» برای ما که سال‌هاست به جمله «حادثه خبر نمی‌کند» باور پیدا کرده‌ایم شاید کار سختی باشد. اما در این مطلب متوجه می‌شویم حادثه چگونه خبر می‌کند و جبران می‌شود.

شاید شما هم بارها با جمله «حادثه خبر نمی‌کند» را در کتاب‌ها، روزنامه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، مقاله‌ها و حتی فیلم‌ها و ویدیوها روبرو شده‌ باشید. اگر بخواهیم سطحی برخورد کنیم، بدون درنگ می‌توانیم صحت این مطلب را تأیید کنیم. اما به واقع چرا می‌گویند: «حادثه خبر نمی‌کند»

 

چرا می‌گویند: حادثه خبر نمی‌کند؟

مهم‌ترین مفهوم و منظور «حادثه خبر نمی‌کند» را می‌توان تصادفی بودن و مشخص نبودن زمان رخ دادن حوادث برشمرد. به واقع بیشتر حادثه‌ها و اتفاقاتی که برای انسان‌ها رخ می‌دهد، زمانش از پیش مشخص نیست و می‌تواند هر وقت و زمانی، بدون اطلاع قبلی برای هر کدام از ما پیش آید.

به همین دلیل بیشتر افراد معتقدند که «حادثه خبر نمی‌کند». شاید بتوان به آنها حق داد. اما به واقع و در حقیقت حادثه خبر نمی‌کند؟

 

حادثه خبر می‌کند

اگر کمی با عمق بیشتر به جوانب مختلف حوادث بپردازیم، به نتایج متضاد با جمله کلیشه‌ای «حادثه خبر نمی‌کند» می‌رسیم.

برای آگاهی از حادثه نباید منتظر بود که فرد یا ابزاری محل و زمان دقیق رخ دادن حادثه را به ما خبر دهد یا این اتفاق به صورت مستمر روی دهد. خبر یا آگاهی داشتن از حادثه به صورت دیگری است.

برخی از حادثه‌ها از جمله حوادث طبیعی مانند زلزله در مناطق خاصی رخ می‌دهد. زلزله در نقاطی که روی خطوط گسل هستند رخ می‌دهد؛ حتی بر اساس اطلاعات موجود زمین‌شناسی می‌توان میزان خطرپذیری و درصد احتمال رخ دادن زلزله را مشخص کرد. این همان خبر دادن حادثه است.

در حوادث غیرطبیعی مانند تصادف، بیماری و موارد مشابه هم مشخصاتی وجود دارد که می‌توان از وقوع حادثه با خبر بود. در برخی از نقاط به دلیل مشخصات جاده یا آب و هوای خاص، احتمال تصادف یا خطرات رانندگی بالا است؛ همچنین در صورت انجام ندادن برخی از موارد ایمنی مانند نقص سیستم ترمز احتمال رخ دادن حادثه بسیار وجود دارد.

در برخی بیماری‌های نیز حادثه بسیار راحت ما را خبر می‌کند. هوای سرد برای سرماخوردگی، ورود به مناطق پرخطر برای کرونا و مصرف زیاد از حد شیرینی برای بیماری دیابت، تنها مواردی از اطلاع دادن حادثه در موضوع بیماری است.

با کمی دقت در پیرامون خود، دریافت داده‌های علمی، توجه به هشدارها و دقت به تجاربی که برای دیگران رخ می‌دهد، به راحتی می‌توان از حادثه باخبر شد.

اما این با خبر بودن از حادثه چه فایده‌ای برای ما دارد؟

 

مزایای باخبر بودن از حادثه

باخبر بودن از حادثه برای ما مزیت‌هایی دارد که می‌تواند از آسیب‌ها و ضررهای موجود در حوادث جلوگیری کند. در ادامه، مزایای باخبر بودن از حادثه را با هم بررسی می‌کنیم.

 

فرار از حوادث

یکی از مزایای عقلانی باخبر بودن از حادثه، فرار از دست آن است. وقتی باخبر باشیم که قرار است اتفاقی در پیرامون ما رخ دهد، مهم‌ترین کاری که می‌توان کرد، فرار از حادثه است.

 

جلوگیری از رخ‌دادن

یکی از مزایای مهم باخبر بودن از حادثه، جلوگیری از رخ‌دادن آن است. در برخی از حوادثی که در پیرامون ما رخ می‌دهد، آگاه بودن از مشخصات و شرایط حادثه سبب می‌شود تا با رعایت کردن برخی از موارد، به راحتی بتوانیم از رخ دادن حادثه جلوگیری کنیم.

 

کاستن از شدت حوادث

در برخی از حوادث با اطلاع داشتن رخ دادن آن حادثه، با رعایت ایمنی یا برخی اقدامات خاص به راحتی می‌توان از شدت حادثه یا شدت عواقبش کاست. این کاهش شدت حادثه هم باعث حفظ سلامتی انسان‌ها می‌شود و هم از ضررها و آسیب‌های مالی و مادی جلوگیری می‌کند.

 

جبران ضررها

اگر از اتفاق افتادن حادثه باخبر باشیم و نتوانیم از حادثه فرار کرده یا از روی دادن آن جلوگیری کنیم، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، جبران عواقب آن است. شاید با خود بپرسید وقتی آسیب‌ها و ضررها بعد از رخ‌دادن حوادث مشخص می‌شود، چگونه می‌توان قبل از حادثه، ضررهای آن را جبران کرد؟

 

حادثه جبران می‌شود

برخی از افراد همیشه بعد از رخ دادن حادثه و مشخص شدن میزان آسیب‌ها و ضررها به فکر جبران حادثه هستند. اما آینده‌نگری به ما حکم می‌کند، پیش از رخ‌دان اتفاق در کنار فکر کردن به جلوگیری از حادثه یا فرار از آن به فکر جبران آسیب‌ها و ضررهای آن باشیم.

دو نوع آسیب جانی و مالی بعد از حادثه به انسان‌ها وارد می‌شود. هر دو آسیب را می‌توان قبل از رخ‌دادن حوادث جبران کرد. برای هر کدام از این آسیب‌ها راهکار مشخصی در جوامع بشری وجود دارد.

 

جبران آسیب‌های جانی حوادث

کشورها و سازمان‌های جهانی برای جبران آسیب‌های جانی و پزشکی که برای افراد رخ می‌دهد، دو راهکار ارائه کرده‌اند. اولین راهکار تشکیل سازمان اورژانس یا همان فوریت‌های پزشکی بوده که در اتفاقات با شدت کم‌تر و متناسب با برخی از موارد پزشکی در همه کشورها تشکیل شده است.

اما برای جبران آسیب‌های جانی حوادث شدیدتر و با گستره‌ بیشتر با اتحاد کشورهای مختلف دنیا سازمان کمک‌های انسان دوستانه با نم صلیب سرخ و هلال احمر به ترتیب در کشورهای غیر مسلمان و اسلامی تشکیل شده است. این سازمان مردم نهاد، با استفاده از نیروهای داوطلب خود، در هر جایی که آسیب‌های شدید جانی برای افراد رخ داده باشد به جبران این آسیب‌ها پرداخته و بدون چشم‌داشت مالی به انسان‌ها کمک می‌کند.

در کشور ما نیز هلال احمر در کنار دیگر نهادهای امدادی، هنگام رخ دادن حوادث به مردم کمک کرده که این خدمات انسان‌دوستانه در حوادثی چون زلزله، سیل و حوادث جاده‌ای بیشتر از دیگر موارد به چشم آمده است.

تشکیل دو نهاد اورژانس و هلال احمر را می‌توان جبران آسیب‌های جانی حادثه پیش از رخ‌دادن آن دانست.

 

جبران آسیب‌های مالی

ضررها و آسیب‌های مالی در حوادث می‌تواند عواقب بسیار بدی را برای افراد در بر داشته باشد. در بیشتر موارد اگر تنها بعد از اتفاق افتادن حوادث بخواهیم در پی جبران مالی باشیم، کار بسیار سخت شده و نمی‌توانیم به آسیب‌های مالی حادثه را جبران کنیم.

پس پیش از رخ دادن حادثه برای جبران آسیب‌های احتمالی مالی که برای ما رخ می‌دهد باشیم و راهکاری مناسبی را ارائه دهیم. بیمه مناسب‌ترین راهکار برای جبران مالی حوادث است. دلیل اصلی تشکیل بیمه در جوامع بشری، جبران ضررهای مالی حوادث است.

 

بیمه در کنار هلال احمر و اورژانس

همان اندازه که وجود سازمان‌هایی چون هلال احمر و اورژانس برای جبران حوادث مهم است، وجود بیمه هم برای جبران حادثه اهمیت دارد. وجود بیمه در کنار سازمان‌های امدادی هچون هلال احمر و اورژانس می‌تواند خیال ما را از جبران بیشتر آسیب‌ها و ضررهای موجود در حوادث راحت سازد.

 

با بیمه حوادث آسیب‌های حادثه را جبران کنیم

شرکت‌های بیمه برای هر نوع از اتفاقات گوناگون، بیمه‌های مخصوص را طراحی کرده‌اند. بیمه‌های درمان، مسئولیت، خودرو، حمل و نقل، زندگی و مهندسی بخشی مهمی از انواع بیمه هستند.
در کنار این بیمه‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای برای جبران حادثه، بیمه حوادث را ارائه می‌دهند تا آسیب‌های مالی این اتفاقات را پوشش دهند.

 

بیمه حوادث

بیمه حوادث نیز که در دسته‌های بیمه‌های زندگی قرار دارد یکی از مهم‌ترین انواع بیمه است. عواقب مالی فوت، نقص عضو یا از کارافتادگی در حوادث برای افراد و خانواده‌های آنها بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را به همراه دارد. هزینه‌هایی که بخش مهمی از آنها درمانی نیستند که تحت پوشش بیمه درمان باشند یا به دلایل مختلف شامل پوشش بیمه‌های دیگر نمی‌شود.

شرکت بیمه دی نیز با توجه به گام‌برداشتن در راستای فرهنگ جبران و ارائه خدمات به هم‌وطنان بیمه حوادث را به هم‌وطنان ارائه می‌دهد. بیمه حوادث انفرادی، بیمه حوادث خانواده و دفترچه حوادث انفرادی سه نوع از بیمه حوادث ارائه شده توسط بیمه دی است.

برای کسب اطلاع بیشتر از انواع بیمه حوادث روی یکی از گزینه‌های زیر کلیک کنید:

حامد نراقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
login