1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
ﺳﻪشنبه, 28 فروردین,1403
Dayinsurance

بلاگ

چرا بیمه شخص واحد بخریم؟

کد خبر: 125

بیمه شخص واحد بیمه دی بیمه درمان انفرادی

شاید شما هم بخواهید بدانید که بیمه شخص واحد چیست و چرا باید آن را خرید. در این مطلب به بررسی بیمه شخص واحد و چرایی خرید این نوع بیمه می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین انواع‌ پوشش‌های بیمه‌‌ای، بیمه درمان است‌. بیمه درمان در شرکت‌های مختلف انواع متفاوتی دارد.

 

بیمه شخص واحد چیست؟

بیمه شخص واحد نوعی از بیمه درمان است که مکمل پوشش بیمه‌های پایه (همچون بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی) بوده و هر فردی به تنهایی برای خود و خانواده‌اش می‌تواند آن را برای خود خریداری کند.

بیمه شخص واحد برای جبران بخشی از هزینه های درمانی به همه افراد با هر شرایط و در هر تعدادی ارائه می‌شوند. در این بیمه تعداد نفرات اهمیتی ندارد و حتی یک نفر هم می تواند خود را بیمه درمان تکمیلی کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه شخص واحد روی این لینک یا تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

چرا بیمه شخص واحد

به دلیل اینکه بیمه‌گرهای پایه نظیر: تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه خدمات درمانی و بیمه ارتش فقط تا حدی از هزینهی درمان را پوشش می‌دهند و برای تامین بخش دیگری از هزینه‌های درمان باید از بیمه شخص واحد (درمان انفرادی) استفاده شود. برای خرید بیمه شخص واحد نیازی نیست که بیمه شده حتما بیمه پایه داشته باشد.

بیمه شخص واحد (درمان انفرادی) با توجه به طرح انتخابی و تعهدات آن برای جبران هزینه‌های بستری بیمارستان، پاراکیلنیک، آزمایشگاه، لیزر چشم، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، ویزیت و دارو، زایمان و هزینه‌های داندانپزشکی و موارد مشابه است. در هر کدام از مواردی که نامبرده شد سقف تعهدات برای هر  طرح بیمه‌ای مشخص و با وجود آن حق بیمه تعیین می‌شود.

در بیمه شخص واحد یا دیگر انواع بیمه‌های درمان (از جمله بیمه درمان تکمیلی) برای محاسبه حق بیمه‌ای که بیمه‌گذار باید پرداخت کند، علاوه بر تعهدات انتخاب شده، سن بیمه‌شده یا بیمه‌شدگان موثر است.
یعنی حق‌‌بیمه‌ای که هر فرد برای خرید بیمه باید پرداخت کنند، با توجه به بازه سنی افراد متغییر محسوب می‌شود. دلیل این کار  ارتباط مستقیم احتمال بیمار شدن یا همان ریسک بیمه ‌کردن، با سن بیمه شده است. یعنی هر چه سن بیمه شده بالا می‌رود احتمال بیمار شدنش بالا می‌رود که سبب افزایش ریسک بیمه کردن افراد برای شرکت بیمه‌گر است.

 

دلایل خرید بیمه شخص واحد

بالا بودن هزینه‌های درمان و هزینه‌های تهیه دارو، دو دلیلی مهم و اصلی برای خرید بیمه شخص واحد (درمان انفرادی) به حساب می‌آید. این روزها هزینه‌های درمان بیماران و هزینه‌های تهیه دارو با توجه به سطح درآمد افراد و خانواده‌ها  بالا است و افراد را دچار مشکل می‌کند.

پوشش هزینه‌های درمان و هزینه‌های تهیه دارو یکی در بیمه شخص واحد (درمان انفرادی) هم به کاهش هزینه‌های اقتصادی افراد کمک می‌کند و هم آرامش روانی افراد و خانواده‌های آنها را در زمان بیماری به همراه دارد.

پایین بودن سطح پوشش و حمایت بیمه‌های پایه ( بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت و بیمه‌های اجتماعی مشابه) دیگر دلیل خرید بیمه شخص واحد است.

شما با خرید این نوع بیمه‌نامه می‌توانید سطح پوشش و حمایت بیمه‌ای خود در هزینه‌های درمان را افزایش دهید و مکملی برای بیمه درمانی پایه خود دریافت کنید. این کار سبب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

این روزها با افزایش فشار روانی در زندگی‌ها، افزایش آلودگی هوا، بیمارهایی اپیدمی مانند کرونا و مخاطرات طبیعی، احتمال افزایش بیمار شدن افراد بالا رفته است. این احتمال افزایش افراد را بیشتر به سمت خرید انواع بیمه درمان از جمله بیمه شخص واحد سوق می‌دهد.

تفاوت اصلی بیمه بیمه شخص واحد (تکمیلی انفرادی) در این است که بیمه درمان انفرادی برای یک فرد یا خانواده است. یعنی برای داشتن بیمه شخص واحد نیازی نیست حتما گروهی برای یک شرکت یا گروهی که برای فعالیتی غیر از بیمه درمان دور هم جمع شوند بلکه این بیمه به صورت فردی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

در واقع بیمه شخص واحد (تکمیلی انفرادی) تمام مزایای بیمه تکمیلی گروهی را دارد و ایراد بزرگ آن یعنی وابستگی به یک شرکت را ندارد. همین یک تفاوت مهم سبب تمایز این بیمه شده و یکی از امتیاز‌های ویژه بیمه درمان انفرادی محسوب می‌شود.

 

و در آخر

جالب است بدانید که با داشتن بیمه درمان تکمیلی انفرادی و در صورت مراجعه به بیمارستان، بیمارستان مکلف می شود که طبق تعرفه های بیمارستانی هزینه را حساب کرده و این اولین برد ما در داشتن بیمه شخص واحد است.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه شخص واحد روی این لینک یا تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

حامد نراقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
login