1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403
Dayinsurance

بلاگ

حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ چقدر گران شده است؟

کد خبر: 337
  • 27 اردیبهشت 1401
  • 10:55
  • بیمه
  • 0 دیدگاه
  • 865 بازدید
  • Article Rating

حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱ به دلیل افزایش  دیه در تمامی بیمه‌های تحت نظر بیمه‌مرکزی افزایش یافته است. این افزایش قیمت چقدر است؟

هر سال قوه‌قضائیه نرخ دیه کامل و دیه ماه حرام سال را تعیین و اعلام می نماید. پس از اعلام قیمت دیه، شورای عالی بیمه نیز قیمت جدید حق بیمه شخص ثالث را بر اساس دیه سال اعلام می‌کند.

 

حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

 

میزان افزایش حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

شورای عالی بیمه با توجه به افزایش ۲۵ درصدی دیه توسط قوه‌قضائیه، میزان افزایش حق‌ بیمه شخص ثالث در سال جاری را ۲۱ درصد اعلام کرد.

بر این اساس ، حق بیمه شخص ثالث در تمام شرکت‌های بیمه تحت نظارت بیمه‌مرکزی ۲۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 

۴ درصد کمتر از دیه

شورای عالی بیمه با همکاری دولت و برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، به جای افزایش ۲۵ درصدی، میزان حق‌بیمه شخص ثالث را ۲۱ درصد اعلام کرد.

حق بیمه شخص  ثالث بر اساس میزان دیه تعیین می‌شود، زیرا میزان پوشش خسارت جانی در بیمه شخص ثالث بر اساس دیه ماه حرام تعیین می‌شود. علاوه‌بر این حداقل و حداکثر میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث نیز بر اساس مبلغ دیه ماه حرام محاسبه می‌شود.

 

میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث چقدر است؟

میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث ، برابر با دیه ماه حرام است. این پوشش در بیمه شخص ثالث، برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان (برابر با  ۸ میلیارد ریال) است.

 

حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث چقدر است؟

محدوده پوشش مالی بیمه شخص ثالث  بر اساس مبلغ دیه تعیین و محاسبه می‌شود. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث برابر با ۲.۵ درصد دیه ماه حرام و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث برابر با نصف (۵۰ درصد) دیه ماه حرام است که بیمه‌گذار می‌تواند حداکثر، حداقل یا مبلغی میان این دو را انتخاب و بیمه شخص ثالث خود را خریداری کند.

بر این اساس و با توجه به دیه ۸۰۰ میلیون تومانی(۸میلیارد ریالی) ماه حرام، حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۰ میلیون تومان (برابر با ۲۰۰ میلیون ریال) و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان (برابر با ۴ میلیارد ریال) است.

 

تخفیف‌ها تغییر می‌کند؟

میزان درصد تخفیف‌های عدم خسارت بیمه‌نامه‌ها با تغییر حق‌بیمه تغییر نخواهند کرد و بر همان قانون سابق  بر اساس هر سال عدم دریافت خسارت افزایش پیدا می‌کند.

 

حق‌بیمه شخص ثالث پراید، دنا، پژو ۲۰۶ ، تیبا، سمند و کوییک صفر چقدر است؟

حق بیمه شخص ثالث پراید مدل ۱۴۰۱ برای امسال با احتساب 2.5% تخفیف با حداقل پوشش مالی ۳ میلیون تومان (برابر با ۳0 میلیون ریال) و با حداکثر پوشش مالی ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۳۷۷ تومان (برابر با ۴۵ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۷۰ ریال) است. حداقل پوشش مالی ۲۰ میلیون تومان و حداکثر پوشش مالی ۴۰۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود.

حق بیمه شخص ثالث پژو ۲۰۶، دنا، سمند، تیبا و کوییک مدل ۱۴۰۱ نیز با حداقل پوشش مالی ۳ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۰۲ تومان(برابر با ۳۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۰ ریال) است.

حامد نراقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
login