1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403
Dayinsurance

بلاگ

بیمه بهترین مکمل ایمنی است

کد خبر: 98
  • 07 اردیبهشت 1400
  • 10:16
  • بیمه
  • 0 دیدگاه
  • 780 بازدید
  • Article Rating

ایمنی برای مقابله با آثار و آسیب‌های حادثه کافی نیست و نیاز به مکمل‌هایی دارد که «بیمه» مهم‌ترین آنها است. با ما همراه باشید تا بینیم چگونه بیمه به عنوان بهترین مکمل ایمنی در مقابل حادثه شناخته شده و در راستای «فرهنگ جبران» گام برمی‌دارد.

ایمنی چیست؟

ایمنی مجموعه اقداماتی است که قبل از انجام کارها باید رعایت کرد تا بتوان از ضررهای موجود هنگام رخ دادن حادثه و اتفاق جلوگیری کرد. این مجموعه اقدامات می‌تواند شامل استفاده از ابزار، رعایت دستورالعمل‌ها یا انجام ندادن برخی از کارها باشد.

رعایت ایمنی در کسب‌وکار و زندگی یکی از ملزومات حفظ جان و جلوگیری از ضررهای مالی است. این ایمنی می‌تواند در امور شخصی چون رانندگی، مسافرت، آشپزی، ورزش و تحصیل بوده یا در کسب‌وکارهایی همچون حمل و نقل، مهندسی، ساختمان، انبارداری، پزشکی، مأموریت و مواردی از این قبیل باشد.

از نظر منطقی رعایت‌کردن کارهایی برای حفظ ایمنی افراد در محیط کار و زندگی، بسیار لازم و ضروری است؛ زیرا علاوه بر جلوگیری از حوادث و ضررهای جانی و مالی، به انجام بهتر کارها و بالابردن بهره‌وری کمک می‌کند.

کاهش نگرانی و استرس با رعایت ایمنی

رعایت ایمنی، نگرانی‌ها و استرس‌های افراد، خانواده و دوستان آنها، مدیران کسب‌وکارها و کارکنان مجموعه‌ها را کاهش می‌دهد.

ارتباط حادثه و ایمنی

ذهنیتی وجود دارد که ایمنی و حادثه را دو وجه متفاوت زندگی می‌داند و آنها را از هم بسیار دور می‌داند. اگر این ذهنیت را بخواهیم بررسی کنیم سئوالاتی در ذهن ما شکل می‌گیرد.
آیا رعایت ایمنی می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند؟ آیا ایمنی پس از اتفاق افتادن حادثه کارآیی دارد؟ آیا رعایت کردن ایمنی برای در امان ماندن حادثه کافی‌ است؟

بهتر است برای روشن شدن ارتباط حادثه و ایمنی به بررسی این سوالات بپردازیم تا بتوانیم بهتر به ارتباط حادثه و ایمنی پی ببریم.

آیا رعایت ایمنی می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند؟

شاید رعایت ایمنی ما را از حادثه دور کند یا خطرات موجود در حادثه را کاهش دهد، اما قدرت جلوگیری کامل از رخداد حادثه‌ها را ندارد. هر چند برخی مواقع رعایت ایمنی از تعدد حادثه‌ها جلوگیری می‌کند و می‌تواند شدت حادثه را کاهش دهد اما باز هم قلدرت جلوگیری از بروز حادثه را ندارد.

با هم چند نمونه را بررسی کنیم. استفاده از کلاه ایمنی در زمان انجام امور ساختمانی نمی‌تواند از افتادن کارگران جلوگیری کند بلکه سبب کاهش آسیب‌های افراد و جلوگیری از ضربه مغزی می‌شود. بستن کمربند ایمنی سبب تصادف‌کردن یا حادثه ندیدن راننده و سرنشینان خودرو نمی‌شود بلکه سبب کاهش آسیب‌های آنها در هنگام تصادف می‌شود. استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های پیشگیرانه بهداشتی احتمال گرفتن کرونا را از بین نمی‌برد بلکه تنها این احتمال را کاهش می‌دهد.

آیا ایمنی پس از اتفاق افتادن حادثه کارآیی دارد؟

رعایت ایمنی باید قبل از انجام حادثه رخ دهد. همانطور که پیش از این گفته شد، ایمنی مجموعه اقداماتی است که قبل از انجام کارها باید انجام داد تا بتوان از ضررهای موجود هنگام رخ‌دادن حادثه و اتفاق جلوگیری کرد. پس این اقدامات بعد از اتفاق حادثه نمی‌تواند برای جلوگیری از عواقب آنها جلوگیری کند مگر ایمنی عملیات‌های امداد و نجات باشد.

همان نمونه‌ها را بررسی کنیم. پس از انجام حادثه در زمان ساخت ساختمان، استفاده از کلاه ایمنی نمی‌تواند برای افراد آسیب دیده موثر باشد؛ بعد از تصادف خودرو، بستن کمربند از آثار حادثه برای راننده و سرنشیانان نمی‌کاهد؛ و ماسک زدن دستورالعمل‌های پیشگیرانه بهداشتی، بعد از گرفتن کرونا برای سلامتی فرد مبتلا به کرونا کارایی ندارد.

آیا رعایت کردن ایمنی برای در امان ماندن از آثار حادثه کافی‌ است؟

ایمنی در بیشتر مواقع نمی‌تواند آثار حادثه را به طور ۱۰۰ درصد کاهش دهد. بلکه سبب کاهش آسیب‌ها و آثار مخرب آنها می‌شود.

حالا به مثال‌های بخش‌های قبلی مراجعه می‌کنیم. در این مثال‌ها از کلاه ایمنی نمی‌تواند سبب کاهش آسیب‌های مالی پروژه یا جلوگیری  از شکستن اعضای دیگر بدن کارگران شود؛ کمربندی ایمنی نمی‌تواند جلوی پرتاب شیشه به صورت راننده و سرنشین را بگیرد یا جبرانی برای ضررهای مالی خودرو باشد؛ و زدن ماسک و دستورالعمل‌ها جوابگو یا جبران هزینه‌های اپیدمی کرونا نیست.

بیمه، ایمنی را به بهترین شکل تکمیل می‌کند

رعایت ایمنی برای قبل از حادثه بسیار مفید است اما برای کاهش هزینه‌ها و آثار حادثه باید در کنار موارد دیگری قرار بگیرد تا بتوانیم بسته کاملی برای رخدادها و حوادث داشته باشیم.

بیمه به عنوان بهترین مکمل ایمنی می‌تواند ما را در برابر حوادث مقاوم کند. تمام بیمه‌های موجود در جامعه برای تکمیل ایمنی در امور مختلف طراحی شده‌اند تا بتوانند آسیب‌ها و ضررهای مالی حادثه را جبران کند.

بیمه شخص ثالث در کنار بستن کمربند ایمنی و رعایت فرهنگ رانندگی، بیمه بدنه خودرو در کنار رانندگی ایمن بیمه مسئولیت حرفه‌ای در کنار رعایت ایمنی در محیط کسب‌وکار، بیمه‌ درمان در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی بدن و بیمه‌های مهندسی در کنار ایمنی عملیات و کار نمونه‌هایی از مکمل بودن بیمه و ایمنی هستند.

به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ یکی از فعالان برجسته فرهنگ جبران در جامعه به شمار میٰ‌روند. شرکت‌های بیمه با جبران هزینه‌های اتفاقات و حوادث روزانه برای افراد و مجموعه‌ها خود را در لیست رعایت‌کنندگان فرهنگ جبران قرار داده‌اند.

بیمه‌دی با انتخاب شعار «با شما برای جبران» و استفاده از راهکارهای فرهنگی و اجتماعی، گسترش و توسعه «فرهنگ جبران» را به عنوان مهم‌ترین مسئولیت خود در جامعه شناخته و در راستای تحقق این مهم گام بر می‌دارد.

 

حامد نراقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
login