1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
شنبه, 08 اردیبهشت,1403
Dayinsurance

بلاگ

مسئولیت اجتماعی از رکن‌های اصلی شرکت‌ها و برندها

کد خبر: 91

شاید شما هم بخواهید بدانید که چرا ما جانبخش را برای مسئولیت اجتماعی انتخاب کردیم. در این مطلب به موضوع جانبخش بودن و مسئولیت‌های اجتماعی می‌پردازیم.

مسئولیت اجتماعی یکی از رکن‌های اصلی شرکت‌ها و برندهای تجاری برتر در دنیا به شمار می‌رود. شرکت‌ها و برندهای تجاری در دنیا، ضمن اینکه برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی و تجاری خود تلاش می‌کنند، اهداف و راهکارهایی برای کمک به ترویج حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی تبیین کرده و در این راه گام برمی‌دارند.

به نظر بنده، مسئولیت‌های اجتماعی یکی از گام‌های اساسی در پیشرفت کشور است و هر چه شرکت‌ها و برندها بیشتر در این راه گام بردارند، به توسعه جامعه کمک شایانی کرده‌اند.

چرا بیمه دی اهدای عضو را انتخاب کرد؟

اهدای زندگی مجدد به یک فرد بسیار ارزشمند است، زیرا نه تنها در زندگی آن فرد بلکه در زندگی خانواده، دوستان و اطرافیان این فرد تأثیر مثبت می‌گذارد؛ پس با اهدای جان دوباره به یک فرد، می‌توان امید، نشاط و روحیه را به زندگی چند نفر از جامعه برگرداند.

حال اگر بتوان این فرصت دوباره زندگی را برای ۸ نفر فراهم کرد، چه میزان نشاط و امید را به جامعه تزریق کرد؟

اگر اعضای بدن فردی که مرگ مغزی شده است را اهدای کنیم می‌توانیم جان یک تا ۸ نفر از افراد جامعه را نجات دهیم. به همین دلیل ما برای ایفای مسئولیت‌های‌ اجتماعی خود در قبال مردم عزیز کشورمان، اهدای عضو را انتخاب کردیم.

حمایت از فرهنگ جانبخش بودن

جانبخش یک واژه نیست، بلکه یک فرهنگ بسیار والا محسوب می‌شود. ما، در خانه‌ی فیروزه‌ای حدود دوسال است که در راستای مسئولیت اجتماعی بیمه دی، پس از پژوهش‌ها و بررسی، موضوع اهدای عضو را انتخاب کردیم، و در این راستا، سال ۹۸ با قرارداد رسمی حمایت خود از اهدای عضو را اعلام و کلمه جانبخش را به فرهنگ اهدای عضو در ایران اضافه کردیم.

اتاق فکر ما در بیمه دی کلمه «جانبخش» را برای حرکت انسانی اهدای عضو برگزید که با استقبال خوب دوستانمان در انجمن اهدای عضو ایرانیان روبرو شد. ما نیز تمام حمایت‌ها و طرح‌های خود برای ترویج فرهنگ اهدای عضو را حول محور جانبخش پیش‌بردیم.

با توجه به رضایت انجمن اهدای عضو ایرانیان و شرکت بیمه دی از همکاری خود، امسال نیز توانستیم برای دومین سال متوالی این حرکت ادامه دهیم؛ بر همین مبنا قرارداد همکاری میان دو مجموعه تمدید شد تا بتوانیم حامی جانبخش بمانیم.

نزدیک بودن مفهوم جانبخش با رسالت بیمه‌ها

یکی از اهداف و وظایف اصلی بیمه‌ها، جبران خسارت‌ها و آسیب‌‌های وارده به افراد جامعه است و به همین دلیل ما در بیمه دی شعار «با شما برای جبران» را انتخاب کردیم.

این جبران در برخی از وضعیت‌های بحرانی افراد، مانند جانبخشی به زیان‌دیده‌ها عمل می‌کند و امید به زندگی را در برخی از افراد زنده می‌کند. ما شاهد چنین جریان‌هایی در برخی بلایای طبیعی یا حوادث مهیب در جامعه بوده‌ایم.

با توجه به این موضوع، بیمه و جبران را می‌توان از نظر معنایی، نزدیک به واژه‌ای چون جانبخش دانست. به همین خاطر می‌توان گفت، جانبخش بودن مسئولیت اجتماعی بیمه‌ها است.

طرح جانبخش برای جبران

در اولین سال همکاری تلاش کردیم ضمن تاکید بر فرهنگ جانبخش بودن، حمایت‌های بیمه‌ای خود را از خانواده‌های جانبخش پیش ببریم.

امسال نیز در ادامه فعالیت‌های سال گذشته و برای حمایت از دارندگان کارت اهدای عضو، بسته جانبخش را طراحی کردیم. این بسته شامل بیمه‌نامه های مختلفی است که با تخفیفات ویژه در اختیار جانبخش‌های جامعه قرار می‌گیرد.

امید است بنده و همکارانم در بیمه دی، بتوانیم در جانبخش بودن و ترویج فرهنگ اهدای عضو گام موثری در جامعه برداریم. بدون شک، حمایت و همراهی هموطنان عزیز به ویژه دارندگان کارت اهدای عضو، لازمه‌ی ترویج فرهنگ جانبخش بودن است.

محمدرضا کشاورز
مدیرعامل و نایب رئیس شرکت بیمه دی
حامد نراقی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
login