1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
ﺳﻪشنبه, 29 اسفند,1402
Dayinsurance

بیمه عمر ساده زمانی

معرفی محصول

بیمه عمر ساده زمانی

بیمه عمر ساده زمانی یکی از انواع بیمه‌نامه‌های عمر انفرادی است که در آن بیمه‌گر تعهد می‌نماید در ازای دریافت حق‌بیمه، در صورت وقوع خطر فوت بیمه‌شده، نسبت به حمایت از استفاده‌کننده‌های بیمه‌نامه اقدام نماید و معادل تعهدات درج شده در بیمه‌نامه، سرمایه فوت را پرداخت کند. حق‌بیمه این نوع بیمه‌نامه بر اساس شرایط سنی و میزان سرمایه درخواستی و سلامت بیمه‌شده تعیین می‌گردد و اگر بیمه‌شده در پایان قرارداد در قید حیات باشد بیمه‌گر هیچ تعهدی نسبت به استرداد حق‌بیمه‌ها ندارد. هدف از ارائه چنین محصولی حمایت از اعضای خانواده و استفاده‌کننده‌های بیمه‌نامه در صورت فوت ناگهانی بیمه‌شده می‌باشد.

پوشش اصلی بیمه‌نامه:

پوشش اصلی در این بیمه‌نامه "فوت به هر علت بیمه‌شده" می‌باشد که در آن بیمه‌گر تعهد می‌نماید در صورت فوت بیمه‌شده در طول مدت بیمه‌نامه، سرمایه فوت را به استفاده‌کنندگان پرداخت نماید.

پوشش‌های تکمیلی:

در بیمه‌نامه عمر ساده زمانی با هدف حمایت کامل و همه‌ جانبه از بیمه‌شده و اعضای خانواده، علاوه بر پوشش اصلی، پوشش‌های تکمیلی دیگری نیز وجود دارد که در صورت درخواست بیمه‌گذار و موافقت بیمه‌گر قابل ارائه می‌باشد.

•    پوشش فوت ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه‌شده بر اثر حادثه فوت نماید، بیمه‌گر علاوه بر پرداخت سرمایه فوت به هر علت، مبلغ سرمایه فوت حادثی را نیز پرداخت می‌نماید.

•    پوشش نقص عضو دائم ناشی ازحادثه

منظور از نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم (کلی یا جزیی) قطع، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن است که به علت حادثه تحت پوشش بیمه‌‌نامه به وجود آید و حداکثر تا دو سال بعد از وقوع حادثه، بروز نماید و وضعیت دائم و قطعی داشته باشد.تعیین از کارافتادگی کامل و دائم براساس ضوابط  آیین نامه 84 شورای عالی بیمه می باشد. در صورتی که بیمه‌شده در طول مدت قرارداد، بر اثر حادثه دچار نقص عضو و از کار افتادگی دائم شود، بیمه‌گر با توجه به درصد نقص عضو و از کار افتادگی و مطابق با شرایط مندرج در بیمه‌نامه، مبلغی را به عنوان سرمایه نقص عضو پرداخت می‌نماید. حداکثر سرمایه قابل ارائه برای این پوشش 100درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه می‌باشد.

•    هزينه‌هاي پزشكي ناشي از حادثه

در صورتی که بیمه‌شده به علت وقوع حادثه، دچار آسیب و صدمه بدنی شده و به بیمارستان مراجعه نماید، بیمه‌گر هزینه‌های بیمارستانی وی را پرداخت خواهد نمود. سرمایه این پوشش 10درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه می‌باشد.

•    پوشش بیماری‌های خاص

این پوشش در دو طرح 5 بیماری و 21 بیماری ارائه می گردد، سقف سرمایه پوشش بیماری های خاص برای هر دو طرح برابر 30%، 50% یا 100% سرمایه فوت به هر علت می‌باشد.

طرح 5 بیماری:

بیماری‌های تحت پوشش این طرح عبارت است از هرگونه عارضه جسمی و یا اختلال در اعمال طبیعی اعضا و جهاز مختلف بدن که منجر به بروز سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن بر طبق تشخیص پزشک معتمد شرکت باشد.

طرح 21 بیماری:

این طرح علاوه بر بیماری‌های تحت پوشش در طرح 5 بیماری شامل بیماری‌های زیر نیز می‌باشد: باز کردن تنگی‌های عروق کرونر توسط بالن، قرار دادن‌ فنر‌ در عروق‌کرونر، جراحی دریچه‌های‌ قلب، قراردادن پیس میکر، بیماری‌های اختلال عصبی-حرکتی، نابینایی کامل، ناشنوایی کامل، پارکینسون، آلزایمر و دمانس، نارسایی حاد کلیوی/دیالیز، ام‌اس، کما، مننژیت، هپاتیت بی، هپاتیت سی و اچ آی وی.

مزایا:

•    ارائه پوشش‌های بیمه ای جامع و کامل
•    مناسب برای اقشار مختلف جامعه به خصوص سرپرستان خانوار
•    ارزان قیمت و متناسب با شرایط اقتصادی افراد
•    انعطاف در پوشش‌های بیمه‌ای

شرایط بیمه‌‌نامه:

•    سن بیمه‌شده در شروع بیمه‌نامه: از 20 تا 65 سال
•    مدت بیمه‌نامه: 1تا 30 سال (حداکثر 70 سالگی بیمه‌شده)
•    روش پرداخت حق‌بیمه: سالانه
•    نحوه محاسبه حق‌بیمه: بر اساس سرمایه فوت درخواستی، سن، وضعیت سلامتی بیمه‌شده و پوشش‌های تکمیلی
•    سرمایه فوت به هر علت بیمه‌نامه: بر اساس مبلغ تعیین شده‌ توسط بیمه مرکزی و بخشنامه‌های داخلی بیمه دی
•    ضریب افزایش سالانه سرمایه فوت: 0، 5، 10، 15، 20 درصد
•    ضریب افزایش سالانه حق‌بیمه: ندارد

راهنمای خرید

مراجعه به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه دی و یا تماس با نمایندگان مجاز شرکت (جهت دریافت آدرس و شماره تماس شعب و نمایندگان مجاز اینجا کلیک کنید.)

دریافت خسارت

برای دریافت خسارت باید ضمن اعلام کتبی به نماینده مجاز و یا شعب شرکت بیمه دی، نسبت به تکمیل و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنید. پروسه رسیدگی به پرونده خسارت و ایفای تعهدات شرکت بیمه‌دی، به زمان ارائه کامل مدارک از طرف بیمه‌گذار/استفاده‌کنندگان بستگی دارد.

سوالات متداول

تفاوت بیمه‌نامه عمر ساده زمانی با عمر و مستمری چیست؟

در بیمه­‌نامه عمر ساده زمانی بیمه‌­شده تنها از پوشش بیمه­‌ایی برخوردار است اما در بیمه­‌نامه عمر و مستمری علاوه بر پوشش بیمه­‌ایی، اندوخته برای بیمه­‌شده نیز تشکیل می­‌گردد بنابراین حق‌­بیمه این دو بیمه­‌نامه باتوجه به پوشش‌­های یکسان با سرمایه برابر متفاوت می­‌باشد.

در بیمه عمر در صورت فوت سرمایه پوشش که توسط شخص بیمه‌­گذار در ابتدای بیمه‌نامه تعیین شده به بیمه‌گذار یا بازماندگان او پرداخت خواهد شد؛ در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی تنها هزینه کفن‌ودفن پرداخت می‌شود. (براساس آخرین مصوبه تامین اجتماعی)

login