1671
به وبسایت بیمه دی خوش آمدید
ﺳﻪشنبه, 29 اسفند,1402
Dayinsurance

بیمه عمر مانده بدهکار

معرفی محصول

بیمه عمر مانده بدهکار چیست؟

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های موسسات و بانک‌های وام‌دهنده، افراد وام‌گیرنده و هم‌چنین وراث فرد وام‌گیرنده، بازپرداخت اقساط وام دریافتی در صورت فوت ناگهانی فرد می‌باشد. با مرگ وام‌گیرنده مانده اقساط وام به دین فی‌الحال تبدیل شده و وراث باید آن را تسویه نمایند، از طرفی بانک‌ها و موسسات باید خود را درگیر فرآیند‌ شناسایی ماترک و ارثیه فرد متوفی نموده و هزینه‌هایی را متحمل شوند. بیمه عمر مانده بدهکار بیمه‌دی با هدف رفع دغدغه‌های طرفین و با شرایطی کاملا آسان طراحی و ارائه شده است. در این بیمه‌نامه ساز و کار به شکلی می‌باشد که در صورت فوت فرد وام-گیرنده، شرکت بیمه‌دی بلافاصله مانده اقساط آتی وام بدون احتساب بهره را به صورت یکجا با بانک تسویه نموده و آسایش و آرامش خاطر را برای بازماندگان متوفی فراهم می‌آورد.
پوشش اصلی بیمه‌نامه:
پوشش اصلی این بیمه‌نامه " فوت به هر علت" می‌باشد که در آن بیمه‌گر تعهد می‌نماید در صورتی که بیمه‌شده (وام‌گیرنده) فوت کند، مانده اقساط آتی وام را بدون احتساب بهره به صورت یکجا پرداخت نماید. سرمایه فوت در این بیمه‌نامه معادل اصل مبلغ وام دریافتی می‌باشد.
مزایا:
•    ایجاد تسهیل در پرداخت وام توسط بانک‌ها و موسسات مالی
•    رفع نگرانی وام‌گیرنده از بابت فوت ناگهانی و دیون و بدهی‌های بانکی وی
•    ایجاد آرامش و آسایش خاطر برای بازماندگان متوفی
•    هماهنگ با ساختار اقتصادی و معیشتی افراد جامعه
•    قابل ارائه به صورت گروهی و انفرادی
شرایط بیمه‌نامه:
•    سن بیمه‌شده: 13 تا 65 سال
•    مدت بیمه‌نامه: حداکثر 15 سال و تا 70 سالگی بیمه‌شده
•    روش پرداخت حق‌بیمه: یکجا
•    نحوه محاسبه حق‌بیمه: بر اساس سرمایه فوت درخواستی، مدت بیمه‌نامه، سن بیمه‌شده و وضعیت سلامتی وی
•    سرمایه فوت بیمه‌نامه: معادل اصل وام دریافتی
•    تعهد بیمه‌گر در صورت فوت بیمه‌شده: پرداخت مانده اقساط آتی وام(بدون احتساب سود اقساط و اقساط معوق و جریمه‌های دیرکرد)

 

راهنمای خرید

مراجعه به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه دی یا تماس با نمایندگان مجاز شرکت (جهت دریافت آدرس و شماره تماس شعب و نمایندگان مجاز اینجا کلیک کنید.)

 

دریافت خسارت

جهت دریافت خسارت باید ضمن اعلام کتبی به نماینده مجاز و یا شعب شرکت بیمه دی، نسبت به تکمیل و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنید. مراحل رسیدگی به پرونده خسارت و ایفای تعهدات شرکت بیمه دی، به زمان ارائه کامل مدارک از طرف بیمه‌گذار/استفاده‌کنندگان بستگی دارد.

سوالات متداول

شروع تعهدات بیمه نامه عمر مانده بدهکار از چه تاریخی است؟

تاریخ شروع تعهدات از ساعت 24 روز پرداخت حق‌بیمه در همان روز صدور بیمه‌نامه می‌باشد.

خیر تنها اصل وام دریافتی از بانک تحت پوشش بیمه‌نامه است.

اقساط معوق، و همچنین جریمه دیرکرد اقساط معوق در تعهدات شرکت بیمه نیست.

خیر تنها مانده اصل وام دریافتی بیمه‌گذار از بانک بدون درنظر گرفتن بهره وام، اقساط معوق و جریمه دیرکرد اقساط معوق به بانک پرداخت خواهد شد.

بیمه‌گذار می‌تواند با دریافت نامه تسویه از بانک، درخواست فسخ بیمه‌نامه را داده و حق بیمه برگشتی محاسبه و در وجه او پرداخت خواهد شد.

login